Σάββατο 8 Μαΐου 2010

Γκιλοτίνα με ευρυγώνιο





Λένε ότι υπήρχε τότε (τέλη 18ου αιώνα), ένα Γαλλικό εξερευνητικό καράβι, ο «Αστρολάβος», που έκανε το γύρο του κόσμου περνώντας από την πολύ επικίνδυνη Γη του πυρός κλπ. κλπ – όλες οι θάλασσες επικίνδυνες ήσαν τότε. Οι ακτές ακόμα χειρότερα. Είχαν περάσει μήνες και το καράβι δεν είχε δώσει σημεία ζωής.
Όταν ο Λουδοβίκος ο 16ος όδευε προς την γκιλοτίνα και έφθασε μπροστά στη σκάλα, ρώτησε ξαφνικά το δήμιο: «Μήπως έχουμε νέα από τον «Αστρολάβο»; Ολοφάνερα, ο άνθρωπος ήταν αλλού. Ολοφάνερα, και η ποιήτριά μας είναι αλλού σε αυτή την ανησυχητική περιπλάνηση. Ο ευρυγώνιος της αγκαλιάζει τη μεγάλη περιπέτεια του Νου με φοβερή παρρησία.
Λένε ακόμα ότι όταν η εικοσπεντάχρονη Σαρλότ Κορντέ έφτασε μπροστά στη γκιλοτίνα, με μακριά κόκκινη τουαλέτα και ξυπόλυτη, ο πολύ σωματώδης δήμιος Σανσόν τη λυπήθηκε και με τον όγκο του της έκρυβε το μακάβριο εργαλείο. Εκείνη τον διόρθωσε: «Κάνε πιο κει καλέ μου άνθρωπε, θέλω να τη δω, είμαι από επαρχεία, δεν την έχω δει ποτέ μου». Κατά περίεργο τρόπο όταν είσαι αλλού αγγίζεις τα πράγματα με αυξημένη δυνατότητα πρόσληψης. Την ίδια ελευθερία σκέψης καλούνται να δείξουν και οι αναγνώστες αυτής της όντως ασυνήθιστης συλλογής. Εύγε καλό μου κορίτσι. Όχι μόνο μας ταξιδεύεις αλλού, αλλά μας κάνεις και πιο καλούς από ότι είμαστε.


Νίκος Καράτσης, Εκτιμητής Έργων Τέχνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου